1. Informații generale.

Tinerii reprezintă un segment de populație ce caută răspunsuri la problemele specifice vârstei, mai mult decât reprezentanții oricărei alte categorii de vârste. Concomitent, societatea contemporană – a cărei paradigmă este într-o continuă schimbare – face ca nevoile tinerilor să fie din ce în ce mai variate. Din aceste motive, Arhiepiscopia Bucureștilor dorește, prin organizarea mai multor serii de tabere tematice pentru copii, tinerii și familii, să ofere alternative sănătoase la diferitele modele decadente propuse de societatea contemporană, în care pericolul dependențelor, al falselor valori, al materialismului exacerbat etc. deturnează scara axiologică a modelelor autentice. Astfel, Biserica își menține în mod constant, onest și eficient rolul de partener al tinerilor pe drumul devenirii lor.

Pentru reușita acestor programe de tabere, realizate cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, una dintre cele mai importante componente o reprezintă personalul format în vederea coordonării fiecărei serii de tabără în parte. Din acest motiv, Sectorul Învățământ și activități cu tineretul demarează o campanie de recrutare în vederea formării persoanelor interesate să participe în calitate de facilitatori/supraveghetori la implementarea programelor de tabere tematice pentru anul 2020.

2. Ești persoana potrivită?

Dată fiind importanța rolului pe care viitori facilitatori/supraveghetori o au pentru reușita acestui proiect, ne dorim ca persoanele doritoare să ni se alăture să îndeplinească următoarele criterii:

  • să fie tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani;
  • să fie implicați activ în viața Bisericii și să dețină experiență minimă în lucrul cu tinerii sau cel puțin în desfășurarea diferitelor proiecte în ONG-urile de tineret;
  • să dețină anumite abilități specifice necesare în lucrul cu tinerii
  • să fie joviali și să nu le lipsească entuziasmul;
  • să fie prietenoși, comunicativi și să dea dovadă de deschidere;
  • să dea dovadă de echilibru duhovnicesc și capacitate de adaptare a discursului la nivelul și specificul fiecărei categorii de vârstă;
  • să fie persoane cu viziune;
  • să poată identifica persoane care în timp pot deveni lideri în comunitățile locale, viitori supraveghetori și/sau facilitatori în cadrul viitoarelor programe de tineret ale Arhiepiscopiei Bucureștilor și să capaciteze aceste persoane, prin mijloacele instituționale pe care le are la dispoziție;
  • să dețină abilități de comunicare eficientă, pentru a se asigura că mesajul transmis de ei sau către ei este bine înțeles; totodată ei trebuie să fie capabili să primească și să dea feedback într-o manieră pozitivă și constructivă.

3. Documentele solicitate la dosarul de candidatură

Pentru profesorii de Religie

  1. Copie C.I.
  2. Scrisoare de intenție;
  3. C.V. – în format Europass;
  4. Adeverință de la medicul de familie, care să ateste că sunteți clinic sănătoși;
  5. Fișă de înscriere (va fi disponibilă pentru download, începând cu data de 15 ianuarie).

*** Menționăm că pentru această categorie căreia ne adresăm în vederea recrutării facilitatorilor și a supraveghetorilor nu vom solicita documente doveditoare ale filiației duhovnicești și ale activității în Biserica, deoarece vom lua în calcul Înalta Binecuvântarea în vederea predării disciplinei Religie ca fiind dovada îndeplinirii condițiilor impuse de specificul instituțional.

Pentru membrii Asociațiilor de tineret

  1. Copie C.I.
  2. Scrisoare de intenție;
  3. C.V. – Format Europass;
  4. Adeverință de la medicul de familie, care să ateste că sunteți clinic sănătoși;
  5. Fișă de înscriere (va fi disponibilă pentru download, începând cu data de 15 ianuarie).
  6. Adeverință din partea președintelui Asociației din care să reiasă implicarea în proiecte;
  7. Recomandare de la preotul duhovnic.

Pentru diaconii implicați în activități de tineret și tineri desemnați de parohii

  1. Copie C.I.;
  2. Scrisoare de intenție;
  3. C.V. – Format Europass;
  4. Adeverință de la medicul de familie, care să ateste că sunteți clinic sănătoși
  5. Fișă de înscriere (va fi disponibilă pentru download, începând cu data de 15 ianuarie).
  6. Adeverință din partea Pr. Paroh din care să reiasă implicarea în proiecte.